דירה להשכיר – איך לשווק נכון את הנכס שלכם?

רכשתם דירה להשקעה או קיבלתם דירה בירושה וכעת אתם מעוניינים להשכיר אותה. רגע לפני פרסום הנכס להשכרה ריכזנו עבורכם מספר טיפים שימושיים שכדאי לדעת

לירון גומבינר, מנהלת תוכן

צילום הנכס – על מנת לייצר משיכה והתעניינות בנכס מצד שוכרים פוטנציאלים מומלץ לצלם אותו בתמונות איכותיות. רצוי להשתמש במצלמה מקצועית לצילום תמונות באיכות גבוהה. המטרה היא להציג את הנכס בצורה הטובה ביותר, לייצר סקרנות ומשיכה, ומכיוון שהמתעניין עדיין לא ראה את הדירה התמונות הן דרך טובה לשקף את המציאות.

בנוסף לצילומי סטילס כדאי גם לצלם את הנכס בווידאו. צילום מסוג זה דורש קצת יותר מאמץ מצידכם, אך יאפשר לקונה הפוטנציאלי את החוויה של סיור בנכס מבלי שיצטרך לזוז ממקומו.

סידור הנכס – לפני הצילום כמובן חשוב לנקות ולסדר את הדירה. כדאי גם לצרף אלמנטים עיצוביים שיוסיפו צבע ואסתטיקה לתמונות, למשל: שטיח צבעוני, וילון חדש במקלחת, כריות על הספה, תמונת קיר מרשימה, פרחים או כל אלמנט אחר. אפשר לצלם את הנכס גם מבחוץ ולאפשר לשוכר הפוטנציאלי זווית נוספת על הדירה.

פרסום יעיל – כיום ישנן אפשרויות רבות לפרסום נכסים. חלקן אף ללא עלות, או בעלות סמלית. פרסום באינטרנט הוא הכלי הנפוץ ביותר וככזה הוא גם עמוס בנכסים המוצעים להשכרה. על מנת לבדל את הנכס שלך מול השאר ולתת מענה לצורך של השוכר הפוטנציאלי כדאי להוסיף לפרסום את הווידאו והתמונות שצילמתם. פעולה זו תקנה לכם יתרון משמעותי מול נכסים אחרים שאינם מצולמים כראוי, אם בכלל.

את הפרסום כדאי לבצע בערוצים אשר מכוונים לקהל היעד שאליו אתם רוצים לפנות. למשל דירה קטנה למגורים באזור בילוי מומלץ יהיה לפרסם בפורומים של צעירים וסטודנטים וגם ברשתות החברתיות שהפרסום בהן הוא חינמי כמו: פייסבוק ואינסטגרם.

אפשרות נוספת ומוכרת לשיווק הדירה שלך היא לפרסם בעיתונות הכתובה. הפרסום הוא בתשלום לפי מילה ויופיע במדורי נדל”ן ולוחות השכרה. פרסום זה יקר יחסית, אך מגיע לתפוצה רחבה. אין חובה לפרסם ברמה הארצית שכן העלויות גבוהות והפרסום פחות ממוקד. הפרסום בעיתון המקומי יהיה נכון ואפקטיבי יותר מאשר פרסום בעיתון ארצי גדול, בעיקר במונחי עלות תועלת.

תיאור מפורט של הנכס – כשאתם מפרסמים את הדירה, באינטרנט או בעיתונות הכתובה, מומלץ לציין את הייחוד של הנכס, ומה הערך המוסף שמבדל אותו על פני האחרים. למשל דירה משופצת, קומה גבוהה, נוף לים, חצר גדולה וכו’.

תדברו על זה – אחד הערוצים האפקטיביים שלא דורש מכם משאבים הינו שיווק מפה לאוזן. דברו על הנכס שאתם משכירים, הפיצו את השמועה. אנשי מקצוע כמו ספר, המוכר במכולת השכונתית והגנן ישמשו לכם מרכזי קשרים שיוכלו לעזור בשיווק הדירה ללקוחות פוטנציאליים, תושבי האזור ומכריהם.

לסיכום, כל אחד יכול לשווק בהצלחה את הדירה שלו. חשוב להבין מי קהל היעד, באילו ערוצי פרסום להשתמש, מה העלויות ומה כדאי לעשות כדי שהדירה שלכם תהיה אטרקטיבית לשוכר הפוטנציאלי ותגרום לו ליצור איתכם קשר להמשך הבדיקה ואולי אף לסגירה.

בהצלחה!

מלאו פרטיכם ותוכלו להתעדכן בהשקעות בזמן אמת, ללא עלות וללא התחייבות:



שדה חובה*